Passa al contingut principal

Premi d'amics blocaires.

La Marta del bloc Insta-cook i la Núria del bloc "Cuinem amb la Núria"  m'han otorgat el premi "Liebster award". Moltes gràcies !!!! Em fa molta il.lusió !!!


 


Contesto doncs a les preguntes de la Marta  i de la Núria ;-)!

1.- Un ingredient...
les espècies
2.- Una textura...
La textura dels flams, pudings....
3.- Un soroll a la cuina...
El soroll de quan es cuina un ou ferrat
4.- Una recepta que se us resisteix...
umm, les paelles, encara les puc millorar...
5.- Un restaurant...
No conec els mediàtics però tinc un bon record del Miyama Flor Baja de Madrid
6.- Un cuiner...
 Arzak
7.- Una tècnica culinària...
L'ús del forn
8.- Un llibre de cuina...
En tinc un 70 i ara mateix escollir difícil ! Però últimament consulto molt "El llibre de la família" de Ferran Adrià.
9.- La olor d'un menjar...
El pa acabat de fer ;-)
10.- El millor que heu menjat mai...
Qualsevol plat de la mama
 

1- Quan temps fa que teniu el blog?
Doncs uns 6 anys però durant 2 o 3 anys no vaig publicar
2. Que us va portar a iniciar-vos com a blogaire?
Quan vaig inagurar l'hort urbà
3- Quina és la vostra recepta preferida?
Els arrossos, el peix en general.
4- Una  "pifia" culinària de fa poc
De fa poc crec que no en tinc cap, però la primera vegada que vaig preparar peix al forn, no sabia bé com anava el forn i no es va coure. Una altra vegada vaig fer un saltat al wok inmengable. De fet mai més he fet res al wok
5-  El vostre llibre preferit de cuina

En tinc un 70 i ara mateix escollir difícil ! Però últimament consulto molt "El llibre de la família" de Ferran Adrià.
6- Un cuiner o pastisser preferit
Com a pastisser l'Ochiai
7- Qui voldrieu que cuinés per a vosaltres?
Qualsevol dels meus amics/gues
8. Ara menjaria.....
ummm, un bon esmorzar, torrades amb pa amb tomàquet,pernil, suc de taronja natural, dos cafès i un tros de pastís de poma casolà.
9. Que us agrada més, cuinar o menjar?
Menjar !!!
10. Digueu el nom d'un restaurant
No conec els mediàtics. Tinc un bon record del Miyama Flor Baja de Madrid
 
 
I els meus nominats !
 
Nominades: que heu de fer ? nominar 10 blocs amb menys de 200 seguidors i contestar unes preguntes !!!

I les meves preguntes !
 
1- Quan temps fa que teniu el blog?
2. Que us va portar a iniciar-vos com a blogaire?
3- Quina són els vostres  postres preferits?
4- Una  "pifia" culinària 
5-  El vostre llibre preferit de cuina
6- Un cuiner o pastisser preferit
7- Qui voldrieu que cuinés per a vosaltres?
8. Carn o peix ?
9. Que us agrada més, cuinar o menjar?
10. Dolç o salat ?
 
Gràcies boniques ;-) ! 
 
 

Comentaris

Laia* ha dit…
Moltes felicitats pel premi ^^ M'ha fet molta il·lusió ser un dels blogs escollits :D
Gràcies ^^
Mireia Aguado ha dit…
Hola Lina,
Gràcies pel premi, encara que porta deures incorporats que no podré fer fins més endavant amb calma (la llista d'onze blocs), però ho faré!
http://cuinantambsobres.blogspot.com.es/2013/05/el-meu-segon-i-tercer-ciberpremi.html
Una abraçada
Moltíssimes gràcies Lina per la nominació!!! Una gran abraçada!
Unknown ha dit…
Oooohhhh, moltes gràcies per atorgar-me'l també a mi!!!
Graella ha dit…
No saps la il·lusió que m'ha fet!!! Moltes gràcies.

Translate

Entrades populars d'aquest blog

Pernil o espatlla al forn de....

llenya o no ! També es pot fer amb cuixa, però tingueu en compte que la cuixa pot pesar uns 9 quilos. Aquesta espatlla pesava 5 quilos. A part l'espatlla és molt més gustosa, en la meva opinió. Quan vaig fer la cuixa vaig haver de desmuntar la nevera. Tal com sona. En el forn de llenya l'espatlla tarda 3:30 i la cuixa 4:30 aprox. En el forn de casa, heu de comptar 1 hora per quilo de carn Ingredients  Una espatlla de porc d'uns 5 quilos Per aquesta quantitat de carn: 2 culleradetes i mitjà de sal ( la cullera de té, no de cafè) 2 de pebre negre 2 cullerades soperes d'orenga 2 gots de vi blanc o cava  mig got d'oli llard de porc mig got d'aigua 2 cullerades de me Preparació 48 hores abans de coure l'espatlla, barrejar en un got la sal, el pebre, l'orenga i l'oli Pinta l'espatlla amb aquesta barreja i mullar amb el vi o cava Cada tant, anar donar voltes a l'espatlla. Es guarda a la nevera 24 hores abans, tallar la p

Xai al forn. Espatlla o cuixa.

.... Al forn de llenya o al forn convencional. Ingredients:  espatlla o cuixa de xai. Jo prefereixo l'espatlla, però això va a gustos. Sal, oli, pebre, 1-2 fulles de llorer, una mica de romaní i farigola, alls, vi o cava o conyac, aigua. Preparació: Unes hores abans, amarar el xai. Salpebrar, pelar els alls i anar afegim pels talls. Afegir una o dues fulles de llorer esmicolades, i una mica de romaní i farigola, només d'una branca petita. Si afegiu massa herbes, tindrà el gust de les herbes però no pas del xai. Regar amb mig got de vi, cava o conyac Regar amb oli d'oliva extra verge.  Pre-escalfar el forn. En el cas de llenya, esperar que estigui a uns 200º. Introduir el xai, en el cas del forn de llenya, introduir tapat amb paper de plata, perquè no es cremi. Anar vigilant que no es quedi sense suc. Anar afegint aigua, o aigua barrejada amb vi o cava, quan veieu que es queda sense suc. Cal afegir mig got cada vegada, sinó en comptes de fet al forn us que

Calçots al microones.

La combinació d'estar sense forn , sense màquina de pa i recuperant-me dels excessos de nadal, sumat a fer turisme = cuina de supervivència, planxa i verdures, i per tant cuino poc i publico poc :-( Però després de fer calçotada fa uns dies, no puc evitar endur-me uns calçots. I com ells puc coure ? per què no al microones, si es pot fer una escalivada ....... ? El procediment, com quan ells faig al forn normal, explicat aquí . És a dir, es treu la primera capa i la terra, es talla una mica la part verda i es col.loca a una safata apte pel microones. A sobre un raig d'oli. Temps de cocció 10 minuts a 100% de potència ( microones de 900 W ) i 6 minuts de grill. Com els calçots es entren al micro nets i amb la primera capa treta, doncs es poden menjar amb forquilla i ganivet ! Per acompanyar salsa romesco , com acostumo i aquesta vegada acompanyat de rap al vapor, fet a l'estoig lékué durant 3 minuts , simplement amb una mica de sal !