Passa al contingut principal

Confiança i vida. Pa d'olives

Ja ha passat Sant Jordi. Crec que és la festa que més m'agrada de l'any.S'uneix dues coses que més m'encanten ! Flors i llibres.
M'encanten que em regalin flors. Ho sé. Potser regalar flors és efímer, potser penseu que superficial, etc... etc... però és un detall preciós.
I llegir, crec que és de les activitats que més m'agraden. "Gràcies" a que faig una bona estona de transport públic diàriament, acostumo a llegir bastant. Ja fa temps que m'he autoprohibit comprar llibres. L'espai de les vivendes actuals és reduït i acostumo a usar molt la biblioteca.
La biblioteca del poble, és quasi una extensió de casa meva. La tinc a uns 10 m, fins i tot agafo la wifi ;-).
Jo era de les que deia que no deixaria el paper. Però m'he passat a la nexus i és molt pràctic doncs en 300 gr, portes tots els llibres que vols. A més, jo acostumo a llegir llibres en paral.lel, depèn de com em llevo, segueixo llegint un o altre llibre i és clar, anava sempre carregada amb dos llibres. Ara segons l'ànim, obro un *.epub o un altre. Això si, a vegades obro la tablet per llegir i acabo jugant als Angry Birds :-)                                                                                                                    

Així que a Sant Jordi faig una excepció i compro llibres i em passo al paper. Cada any faig el mateix ritual, passeig per Barcelona i firma de l'últim llibre de l'Espinàs. En paper, of course !!!!En una nexus, on m'escriuria la dedicatòria el sr. Espinàs ?

La dedicatòria d'aquest any dóna per pensar : "Confiar en que la vida li porti molta vida".

Un altre fet d'aquest Sant Jordi és que després de fer el pa de Sant Jordi, m'ha agafat ganes de tornar a pastar pa, a mà. I el primer pa que m'he animat ha estat aquest pa d'olives.



No l'he fet, mai però el primer pas és la confiança. Si no surt bé, ja aplicaré el pla B o el pla C. Fins arribar a la Z crec que podré trobar moltes solucions. Sr. Espinàs, té raó, la primera premissa perquè tot surti bé, és la confiança.

El resultat el podeu veure : extraordinari. Avui no sé si la meva vida ha estat més vida, però el meu pa ha esta més pa i el meu dinar, més dinar .

Dedico aquest post al sr. Espinàs, per la seva simpatia i amabilitat !.

I a tots els que em seguiu, no deixeu que regalar roses, llibres i fer pa, que no se si us portarà més vida, però estic segura que si més amics per compartir-la ;-)

Ingredients:
130 g aigua
135 g aigua d'oliva (només )
12 g sal
370 g farina de força
140 g farina de sègol (centeno)

20 g llevat
1 cullerada d'olivada.
150 g oliva sense os
Edito: 12 gr de sal   ( m'ho havia descuidat )


Preparació


Sense panificadora
Barrejar les farines i la sal, afegir les dues aigües i pastar uns 6 minuts fins a obtenir una massa elàstica i homogènia, afegir el llevat, la olivada i les olives, pastar 5 minuts més fins que quedin totalment integrades.

Donar forma a la massa, posar-la en un bol enfarinat i deixar fermentar dues hores, en un lloc càlid de la casa.

Amb panificadora
Afegir els ingredients en l'ordre indicat. Programa 13 en la panificadora Moulinex. Programa només de pastar i llevar en la resta de panificadores. Afegir les olives quan piti la màquina.

Treure de la panificadora, donar forma a la massa.


Comú
Fer-li un tall en forma de creu i coure a 210 º C durant 40 minuts amb el forn de baix i 10 minuts amb el forn de dalt i baix.


Consells
  • El meu forn va una mica lent, potser amb 30 minuts amb forn de baix i 10 de dalt en tindreu prou
  • Si l'aigua és d'olives curades és més o menys natural, l'afegiu, si és de llauna ho substituïu per aigua
  • La farina de sègol dóna un toc molt especial, però si en teniu a mà també va bé la farina tota de força 
  • Important: les olives no s'afegeixen al principi, doncs els ingredients sòlids trenquen el gluten i el pa queda més dur, a banda que us costarà més pastar !!!!! Cal afegir quan la massa comença a ser elàstica !!!
  Per fer aquest pa m'he inspirat amb aquest publicat per La Vanguàrdia.


Comentaris

A mi també m'agrada molt Sant Jordi...i aquest teu pa! Les olives no m'agraden però estic segura quedarà bé amb qualsevol altra cosa! Una abraçada!
Tapa't de tapes ha dit…
Uau! Sembla boníssim i contundent, apuntat!

Translate

Entrades populars d'aquest blog

Pernil o espatlla al forn de....

llenya o no ! També es pot fer amb cuixa, però tingueu en compte que la cuixa pot pesar uns 9 quilos. Aquesta espatlla pesava 5 quilos. A part l'espatlla és molt més gustosa, en la meva opinió. Quan vaig fer la cuixa vaig haver de desmuntar la nevera. Tal com sona. En el forn de llenya l'espatlla tarda 3:30 i la cuixa 4:30 aprox. En el forn de casa, heu de comptar 1 hora per quilo de carn Ingredients  Una espatlla de porc d'uns 5 quilos Per aquesta quantitat de carn: 2 culleradetes i mitjà de sal ( la cullera de té, no de cafè) 2 de pebre negre 2 cullerades soperes d'orenga 2 gots de vi blanc o cava  mig got d'oli llard de porc mig got d'aigua 2 cullerades de me Preparació 48 hores abans de coure l'espatlla, barrejar en un got la sal, el pebre, l'orenga i l'oli Pinta l'espatlla amb aquesta barreja i mullar amb el vi o cava Cada tant, anar donar voltes a l'espatlla. Es guarda a la nevera 24 hores abans, tallar la p

Xai al forn. Espatlla o cuixa.

.... Al forn de llenya o al forn convencional. Ingredients:  espatlla o cuixa de xai. Jo prefereixo l'espatlla, però això va a gustos. Sal, oli, pebre, 1-2 fulles de llorer, una mica de romaní i farigola, alls, vi o cava o conyac, aigua. Preparació: Unes hores abans, amarar el xai. Salpebrar, pelar els alls i anar afegim pels talls. Afegir una o dues fulles de llorer esmicolades, i una mica de romaní i farigola, només d'una branca petita. Si afegiu massa herbes, tindrà el gust de les herbes però no pas del xai. Regar amb mig got de vi, cava o conyac Regar amb oli d'oliva extra verge.  Pre-escalfar el forn. En el cas de llenya, esperar que estigui a uns 200º. Introduir el xai, en el cas del forn de llenya, introduir tapat amb paper de plata, perquè no es cremi. Anar vigilant que no es quedi sense suc. Anar afegint aigua, o aigua barrejada amb vi o cava, quan veieu que es queda sense suc. Cal afegir mig got cada vegada, sinó en comptes de fet al forn us que

Calçots al microones.

La combinació d'estar sense forn , sense màquina de pa i recuperant-me dels excessos de nadal, sumat a fer turisme = cuina de supervivència, planxa i verdures, i per tant cuino poc i publico poc :-( Però després de fer calçotada fa uns dies, no puc evitar endur-me uns calçots. I com ells puc coure ? per què no al microones, si es pot fer una escalivada ....... ? El procediment, com quan ells faig al forn normal, explicat aquí . És a dir, es treu la primera capa i la terra, es talla una mica la part verda i es col.loca a una safata apte pel microones. A sobre un raig d'oli. Temps de cocció 10 minuts a 100% de potència ( microones de 900 W ) i 6 minuts de grill. Com els calçots es entren al micro nets i amb la primera capa treta, doncs es poden menjar amb forquilla i ganivet ! Per acompanyar salsa romesco , com acostumo i aquesta vegada acompanyat de rap al vapor, fet a l'estoig lékué durant 3 minuts , simplement amb una mica de sal !