Ves al contingut principal

Entrades

Broquetes de pollastre i carabassó amb llimona i romaní ! Healthy Food !

La part del pollastre que faig servir és la cuixa sense os. Podeu usar també la pit de pollastre.

En primer lloc, una mitja hora abans, tallem el pollastre en tires i el marinem amb el suc d'una llimona, la pell de la llimona ratllada, una mica d'oi, pebre i les fulles de romaní, si pot ser fresc però si no, doncs sec.
Quant anem ja a cuinar el plat, pre-escalfem el forn, dalt i baix a uns 250º.  Amb l'ajuda d'un pelador o mandolina, tallem el carabassó amb tires. Anem muntant els rotllets, disposant una tira de carabassó i a sobre el pollastre i ho anem inserint en unes broquetes de fusta Baixem la temperatura del forn a 200º i ho posem al forn durant 20 minuts aproximadament, podeu afegir la marinada.
Servir calent o fred segons els vostres gustos !
Entrades recents

Gazpatxo de melò, poma i tomàquet !

Torno a publicar perquè la foto/recepta estava equivocada !

Seguim amb receptes fresquetes, cuina sana i healthy food !





Triturem en una batedora americana melò ( podem barrejar diferents tipus), juntament amb 1 poma, en el meu cas, varietat golden, 4 tomàquets ben madurs, una mica de sal i pebre negre. Deixem refredar.

Ho podeu acompanyar amb entrebancs de pernil, o una canelle de formatge fresc de manera que es converteixi en plat únic o un sopar lleuger. 
Jo no pelo la tomata, però ho podeu fer !


Sense complicacions, un plat únic extraordinari !!!!



Aquesta gerra de l'IKEA és idela per tenir les sopes ben fredes !



Tomàquets dels meu hort !

Amanida de ruca, poma, vedella i salsa de cúrcuma

Aquesta recepta la podeu fer amb filet de vedella, bistec o aprofitant vedella d'una altra recepta, per exemple, jo he aprofitat roast beef d'un altre dia !



Prepareu la salsa de cúrcuma amb un iogurt desnatat, una culleradeta de cúrcuma en pols i una culleredeta de mel. De fet, les proporcions són una mica al vostre gust.

Saltegeu en una paella la vedella tallada a tires. Salpebreu. Netegeu la ruca i disposeu en un plat, a sobre, poma tallada en bastonets, jo en el meu cas, golden. Afegiu la vedella i una mica de ceba fregida , tipus IKEA. Finalment, un rajolí d'oli d'oliva extra verge i  la salseta per acompanyar .

Simple, ràpid i healthy !

Podeu canviar el tipus de carn, per exemple pollastre o filet de porc i us quedarà igual de bé. Així com si canvieu la ruca per canonges o mesclum !

Poke Bowl

Si segueix de prop la llista de trendy foods , probablement haureu escoltat o menjat un Poke Bowl a hores d'ara .  Aquest plat hawaià està arrasant arreu, sobre tot a Califòrnia , bojos pel menjar healthy !La bona notícia és que és increïblement fàcil de fer a casa, tant pel temps que necessitareu com per obtenir els ingredients. No cal doncs, que voleu fins Hawaii per provar-lo ! POKE vol dir alguna cosa com tallat en llengua hawaiana ! Es tracta de quadrats de peix, salmó, tonyina, o pop en soia i sèsam, acompanyat d'una base d'arrós i acompanyat de verdures crues o no i muntant bols molt colorits ! Es tracta de muntar en un bol bonic d'aliments colorits!  Es pot fer servir com a tapa, com a entrant o amanida o com en el meu cas , com a plat únic Passos per fer un POKE BOWL: Aquest porta una base d'arròs salvatge, edamame, wakame, salmó marinat en soia i sèsam, pastanaga, raves, alvocat i ceba tendra. Elegir un bol bonicPreparar una base d'arròs, pasta o amanida …

Gazpatxo de sindría i tomàquet !

Edito: la foto estava equivocada

La faig una mica a ull, la idea és que la proporció de tomata superi la de síndria, 2/3 de tomata més o menys.



Ho podeu acompanyar amb entrebancs de pernil, o una canelle de formatge fresc de manera que es converteixi en plat únic o un sopar lleuger. 

En aquest cas ho vaig servir amb síndria feta a la planxa i unes gambes vermelles :-)

Jo no pelo la tomata, però ho podeu fer !


Ingredients: 600 gr de tomata madura, 300 de síndria, una mica de sal,, pebre, 1 cullerada d'oli i herbes aromàtiques.
Preparació: en la batedora americana, posar la tomata, la síndria, la sal, pebre i l'oli. Batre. Si queda massa espès s'hi pot afegir mig got d'aigua mineral freda. A l'hora de servir decorar amb una mica de menta seca o fresca i/o un rajolí d'oli.






Bon i refrescant profit !



Sashimi de tonyina i salmó amb tartar de tomàquet Rosa de Barbastro

Doncs més ràpid i deliciós, crec que no és possible i sobretot ben fit !


En primer lloc, congelarem 48 hores els tacos de tonyina i salmó per evitar els anisakis.
Quan vulguem preparar la recepta, trèiem els troços de salmó i tonyina una hora abans
Anem tallant a contrafibra i els deixem marinar en dos bols o plats diferents. La marinada consisteix en 1 cullerada de sake, 1 cullerada de mirin, gingebre ratllat, 3 cullerades de soia baixa en sal
Ho deixem uns 10 minuts.
Mentre preparem rentem i tallem en quadres un tomàquet rosa de Barbastro (  o un altre tipus de tomàquet que us agradi ) i el posem en un bol a marinar amb tàperes, cogombrets , ceba tendra ( que podeu deixar remullant en aigua, si la trobeu massa forta) i mig alvocat. Amanim amb oli, sal grossa i vinagre de Módena, deixem reposar uns 5 minuts 



Emplatem tot plegat i servim !



Gaspatxo de dos melons, poma amb escopinyes, pernil. Cuina sana i fit.

Seguim amb receptes fresquetes, cuina sana i healthy food !
Avui amb un gaspatxo una mica sorprenen. 
Triturem dos tipus de melò diferents, juntament amb dos pomes, en el meu cas, varietat golden, una mica de sal i pebre negre. Deixem refredar.  Servim amb escopinyes ( de llauna, poden ser, si són de qualitat), uns bastonets de poma i pernil ibèric o del país !
Sense complicacions, un plat únic extraordinari !!!!



PD: idea inspirada en canal cocina

Translate